Παραλλαγή σιδηροδρομικής γραμμής

     στο τμήμα Πολυκάστρου - Ειδομένης

 

Η επίσημη παρουσίαση του έργου:

(Αναδημοσίευση από www.ergose.gr)

(δείτε όλο το άρθρο εδώ)

 

ΤΜΗΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟ - ΕΙΔΟΜΕΝΗ

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη, μήκους 21 χμ. περίπου, της γραμμής Θεσσαλονίκης-Ειδομένης, με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση.

Η ομάδα διαχείρισης ιστοσελίδας της Ειδομένης είχε αναφερθεί στο σπουδαίο αυτό έργο. (Δείτε το δημοσίευμα μας )

Το έργο αποσκοπεί στη λειτουργική αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκης-Ειδομένης, η οποία αποτελεί μία από τις κυριότερες διασυνοριακές συνδέσεις της χώρας μας με την υπόλοιπη Ευρώπη. Το έργο στοχεύει στην μείωση του χρόνου διαδρομής, στη βελτίωση της ασφάλειας και άνεσης του επιβατικού κοινού.

Πιο συγκεκριμένα το έργο περιλαμβάνει:

  • συντέλεση των απαλλοτριώσεων των αναγκαίων εκτάσεων
  • υποδομή για διπλή σιδηροδρομική γραμμή κανονικού εύρους
  • επιδομή μονής γραμμής στη παρούσα φάση
  • εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης ΕΤCSlevelI και τηλεπικοινωνιών
  • εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης
  • Κατασκευή του νέου σιδ/κού σταθμού Πολυκάστρου, της σιδ/κής στάσης Μικρού Δάσους καθώς και αναβάθμιση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού σταθμού Ειδομένης

Φάση έργου: Υπό κατασκευή

Xρηματοδότηση:

ΕΠ ΣΑΑΣ 2000 – 2006

ΕΠΕΠ 2007-2013

Kόστος έργου:

105,2 εκ. ευρώ

Σημαντικές ημερομηνίες:

Έναρξη κατασκευής: 2006

Ολοκλήρωση έργου: 2015

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

Μήκος τμήματος: 21 χμ.

Ταχύτητα μελέτης: 160 χμ./ώρα

Σταθμοί/στάσεις: 1 νέος σιδ/κός σταθμός (Πολυκάστρου), 1 ανακαινισμένος σιδ/κός σταθμός (Ειδομένης) και μία νέα σιδ/κή στάση (Μικρού Δάσους)

 

Η σημερινή κατάσταση του έργου:

(Αναδημοσίευση από www.voria.gr)

(δείτε όλο το άρθρο εδώ)

 

16 Ιουν 2014

Κινδυνεύει να μην ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική γραμμή Πολύκαστρο-Ειδομένη

Αγώνας δρόμου για επαναδημοπράτηση και νέο ανάδοχο

της Άννης Καρολίδου

Αγώνας δρόμου γίνεται για να σφυρίξει το τρένο στο τμήμα Πολύκαστρο - Ειδομένη, της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, αφού το έργο, αν και μεταξύ των 181 έργων προτεραιότητας στο ΕΣΠΑ 2007-2013, βρίσκεται στο κόκκινο, δηλαδή σε κίνδυνο μη ολοκλήρωσης μέχρι τις 31/12/2015(κανόνας ν+2 έτη).

Όπως πληροφορείται η Voria.gr, η ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζεται να δημοπρατήσει εκ νέου, τα υπόλοιπα του έργου, μέσα στο φθινόπωρο, προκειμένου ο νέος ανάδοχος να συνεχίσει από το σημείο που το εγκατέλειψε ο προηγούμενος εργολάβος, η «Θόλος Α.Ε.», θυγατρική της Μηχανικής που συγχωνεύθηκε με τη μητρική εταιρεία.

Στη παρούσα φάση, τα τεύχη της δημοπράτησης θα σταλούν για προέγκριση στην ΕΔΑ Μεταφορών και εάν οι διαδικασίες εξελιχθούν ομαλά ο νέος ανάδοχος αναμένεται να εγκατασταθεί στις αρχές του 2015. Βέβαια με τέτοια καθυστέρηση είναι πολύ αμφίβολο το εάν το έργο θα προλάβει να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015, με δεδομένο ότι οι υπολειπόμενες εργασίες που αφορούν σε 4 χμ. υποδομής και τμήματα της επιδομής (κτήρια σταθμών, έργα η/μ κλπ.), έχουν χρόνο εκτέλεσης 15 μήνες.

Αυτό το τμήμα του όλου έργου της παραλλαγής της γραμμής στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη, που άφησε ημιτελές ο προηγούμενος ανάδοχος, είναι προϋπολογισμού 21 εκατ. ευρώ. Ο ...εκτροχιασμός που παρουσιάστηκε και αφορά τμήμα του συνολικού έργου, απειλεί τη μη ολοκλήρωση του έργου στην επέκταση της Προγραμματικής Περιόδου 2007-2013.

Να σημειωθεί ότι τα έργα που δεν ολοκληρώνονται μέχρι τις 31/12/2015 (έχει ήδη γίνει η τροποποίηση του ΕΣΠΑ), είτε θα πάνε για ολοκλήρωση, σαν έργα- γέφυρες, στο ΣΕΣ 2014-2020 – κάτι που θα αποφασιστεί από την Κεντρική Διαχειριστική Αρχή και όχι από τις Περιφερειακές- είτε θα πρέπει να γίνουν με εθνικούς πόρους.

Πάντως, αυτή τη στιγμή και βάσει των στοιχείων για τα 181 έργα προτεραιότητας, το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό έργο, είναι στο κόκκινο. Όπως μάλιστα φαίνεται σε σχετικό πίνακα, για την παραλλαγή του τμήματος Πολύκαστρο – Ειδομένη (φάση Β), έχουμε έργο προϋπολογισμού 89.123.283 ευρώ, συγχρηματοδοτούμενο από ΕΕ με 68.841.600 ευρώ, με συμβάσεις για 49.532.243 ευρώ και πληρωμές 34.480.878 ευρώ.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη, μήκους 21 χλμ. περίπου, της γραμμής Θεσσαλονίκης-Ειδομένης, με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση.

 

Αρχαιολογικά ευρήματα:

(Αναδημοσίευση από www.michaniki.gr)

(δείτε όλο το άρθρο εδώ)

 

Αρχαιολογικά ευρήματα κατά τη διάρκεια της κατασκευής της Σιδηροδρομικής Γέφυρας του Αξιού ποταμού Τ12 (είχε προβλεφθεί ειδικό κονδύλι χρημάτων για την αντιμετώπιση):

 

 

 

                   Eπιμέλεια άρθρου :  Ομάδα Διαχείρισης  Ιστοσελίδας Ειδομένης

                                                                 

Αρχική σελίδα 

Μετάβαση αρχή άρθρου

άρθρα